Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De mens is een gewoontedier. Veel mensen proberen iets aan zichzelf te veranderen, maar dat blijkt vaak vergeefs. Ook bedrijven besteden veel geld aan het opleiden van hun medewerkers, zonder dat dit leidt tot de gewenste resultaten.Op basis van jaren praktijkervaring en belangrijke inzichten uit de veranderpsychologie ontwikkelde Bart De Bondt het Magic Seven Model. Dit model helpt je via zeven stappen je eigen gedrag en dat van je collega's succesvol te veranderen. Dit gedragsbijbeltje zet je zonder twijfel op de juiste weg naar verandering.Bron : http://www.lannoocampus.be
gedragsverandering --- veranderingsmanagement --- personeelsmanagement --- Industrial psychology --- Gedrag --- Gedragsverandering --- Personeelsmanagement --- Veranderingsmanagement
Choose an application
1. De noodzaak van tactvol en diplomatiek optreden - 2. Zijn het slechts woorden ...? - 3. Interactief luisteren is effectief luisteren - 4. Wijzer door non-verbale informatie - 5. Assertiviteit : laat je gelden ! - 6. Conflicten slim beslechten - 7. Tactvol en diplomatiek onderhandelen loont - 8. Overtuigen met argumenten en emotie - Literatuur
Mass communications --- massacommunicatie --- onderhandelen --- gedragsverandering
Choose an application
Mass communications --- massacommunicatie --- onderhandelen --- gedragsverandering
Choose an application
Organization theory --- veranderingsmanagement --- coaching --- gedragsverandering
Choose an application
Developmental psychology --- talentmanagement --- zelfontplooiing --- coaching --- gedragsverandering
Choose an application
Er is grote weerstand tegen het gebruik van het woord manipuleren, het roept snel negatieve associaties op. Mensen zijn bang om gemanipuleerd te worden en ze worden boos als ze vermoeden dat zijzelf of anderen worden gemanipuleerd. Daarbij denken mensen dan dat ze geen invloed meer hebben op hun handelen. Tegelijkertijd bestaat er ook bij velen het besef dat we altijd bezig zijn met zaken naar onze hand te zetten en dat manipulatie dus de gewoonste zaak van de wereld is. Door in dit boek de praktijkervaring en de wetenschap te combineren, geeft de auteur de lezer zicht op de achtergronden en toepassingsmogelijkheden van mindhacking. Bij mindhacking (het proces om mensen van A naar B te brengen waarbij B van te voren bepaald is) kunnen verschillende technieken worden toegepast. Mindhacking is gericht op het maximaal benutten van de hersencapaciteit om gedrag te beinvloeden. De angst voor manipuleren en het taboe erop probeert Van Aggelen met dit boek te doorbreken. Want: we kunnen mindhacking niet alleen in ons eigen voordeel gebruiken, maar ook voor het welzijn van anderen. In dit boek combineert de auteur zijn ervaringen met de wetenschappelijke kennis over beïnvloeding en neuropsychologie. Ruim dertig jaar werkervaring met mensen die keuzes maken, keuzes moeten maken en keuzes vermijden levert honderden praktijkvoorbeelden van beïnvloeding. De wetenschap heeft met haar experimenten en onderzoeken mechanismen en patronen aangetoond die hun basis hebben in de werking van onze hersenen. De technieken van mindhacking die Van Aggelen in zijn boek de revue laat passeren zijn framing, priming, nudging, coping, choices en reinforcement. Bron : http://www.bol.com
Cognitive psychology --- Beïnvloeding --- Gedragsverandering --- Manipulatie --- Neuropsychologie --- Toegepaste psychologie --- Managementvaardigheden
Choose an application
PXL-Healthcare 2018 --- psychosomatiek --- stemmingsstoornissen --- depressies --- preventieve maatregelen --- gedragsverandering
Choose an application
Developmental psychology --- Organization theory --- talentmanagement --- zelfontplooiing --- coaching --- gedragsverandering
Choose an application
Marketing --- marketing --- leidinggeven --- gedragsverandering --- managementvaardigheden --- marketingstrategie --- corporate governance
Choose an application
Momenteel voltrekken zich drie fundamentele veranderingen die elkaar ook nog eens versterken: onze economie transformeert van 'bezit' naar 'gebruik', onze maatschappij van 'zorgen voor' naar 'zorgen dat' en het publiek domein van 'rule based' naar 'value based'.Hoe komt het toch dat we bij het oplossen van vraagstukken steeds in dezelfde groef blijven hangen? Van meer en beter toezicht, meer controle, meer protocollen, meer regels. We doen steeds hetzelfde en verwachten andere resultaten. Het antwoord is simpel: we hebben onvoldoende oog voor ingesleten patronen en voor het probleem achter het probleem. Als je weet waar je straks wilt staan, kun je ook inzichtelijk maken welke patronen nú aangepakt moeten worden om daar straks te komen.Een gedragsverandering gericht op 'willen meedoen' waarbij energie, inspiratie en toekomstbeelden een belangrijke rol spelen, is veel effectiever. Want dát werkt!De auteur laat niet alleen zien hoe je door het stellen van de juiste vragen mechanismen in het systeem kunt herkennen, maar ook welke praktische interventies je kunt plegen om vastgeroeste patronen te kunnen doorbreken.Bedrijfseconoom Dirk-Jan de Bruijn is al meer dan drie decennia actief met het transformeren en veranderen van organisaties. Momenteel is hij via Rijkswaterstaat actief als programmadirecteur EU Truck Platooning ChallengeBron : http://www.scriptum.nl
Verandering --- Veranderingsmanagement --- Gedragsverandering --- Sociale verandering --- Economie --- Trend --- Samenleving --- Organisatieverandering
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|